Když jsme díky jisté nepružnosti NTM získali jedinečnou Jawu-ČZ 175/356 ve zlatém laku s červeným linkováním, byla to událost. Milióntou jsme nehodlali renovovat, zničit duši nenahraditelného stroje nepřicházelo v úvahu. Bylo ale třeba restaurovat co nejvěrněji přední část, protože po havárii byl nahrazen blatník, horní část masky a rám potřeboval srovnat.
Restaurovat zlatý lak na jedinečném motocyklu je ovšem vyšší dívčí. Kenny jako kamarád a zkušený lakýrník byl samozřejmě první na ráně. Když nám ještě vysvětlil, že to prostě „nemůžeme dát nikomu jinému!“, nebylo co řešit.
Za výsledek se parta z MotoKenny rozhodně může pochválit, zařídili srovnání rámu za studena, sice ne na 100%, což za studena ani není reálné, ale za to bez poškození laku. Postarali se o staré „nové“ díly na výměnu a hlavně… ani pokusy s novou zlatou barvou, která odmítala poslušnost, nabývala podivných odstínů, loupala se a jinak stávkovala, nedovedla Kennyho do blázince, ale k úspěšnému dokončení celého projektu.
Restaurování jakéhokoliv objektu vyžaduje velkou pečlivost. U Miliónté, kde každý díl je shodný a zároveň jiný než u sériové produkce, např. spojovací materiál je chromovaný, tím spíše. I v tomto ohledu byla práce odvedena stoprocentně.
A i když jsme někdy neměli s Kennym stejný názor na způsob restaurování, vždy platilo naše poslední slovo.
Tak, i díky práci a ochotě party z MotoKenny jít do něčeho nového, se unikátní Jawa-ČZ s výrobním číslem 1.000.000, vrátila do stavu co nejblíže původnímu.
Zároveň jsme se touto první a zkraje hned velmi speciální zakázkou ujistili, že další projekty budeme do MotoKenny zadávat i dál.
Mirek Toušek, Etovar.cz