Kompletní renovace ze stavu rám + krabice. Napsal nám někdo s příšernou češtinou, a tak jsem hned pochopil, že je to práce google překladače. Anglicky jsem odpověděl a člověk „na druhé straně“ měl radost, protože nečekal, že tu někdo bude umět anglicky. Slovo dalo slovo a z človíčka vylezl náš nový zákazník Axel, že potřebuje nacenit renovaci Pérák a k němu připojit i vozík PAv. Domlouval jsem se cca měsíc na podkladech a detailech a už jsem seděl v autě s Vladimírem směr Německo. Tam jsme kousek za hranicemi nabrali toto 3D puzzle, posnídali s Axelem, sepsali smlouvu a jeli zase štreku domů.
Motorka je originální kousek vyvezený v 50. létech do Švýcarska, kde ho na Ebay.com koupil už Axel. byl v původním, klasickém, vybydleném stavu a tak se dal do rozebírání a třídění všech dílů. (Tím nám akorát přidal práci, protože už rozdělaná motorka je pro nás peklo, kde si musíme celé torzo složit znovu a vše dopasovat a zkontrolovat funkčnost. Pokud chcete někomu svěřit motorku na renovaci, tak mu neusnadňujte práci tím, že to rozeberete. Rozebrat motorku typu kývačka/pérák dovede za pár hodin i cvičená opice. Ale už během rozebírání jsou důležité poznámky a doplňování budoucího nákupního seznamu.
Hromadu dílů, připomínající motorku nám odlakovali docela rychle a tak jsme se mohli pustit do klempířských prací a pasování plechařiny.
Klasické oděrky, koroze a tuningové díry na zástěrky a přepínače náš klempíř odstraňuje bez problémů a tak pomalu začínám s přípravou pod lak.
Jako první várku lakuju podvozek a rám, aby Vladimír mohl konečně začít skládat, protože letošní nezima utekla celkem rychle a už se blíží termín odevzdání. Hlavně se blíží i kolotoč výstav, kde chceme Péráka s Pávem ukázat. Axel s prezentací souhlasil s podmínkou, že se motorce nic nestane (nestalo). 🙂
Premiéra byla na Bohemian Custom Show Prague 2015, kde byl v kategorii Tuzemák. Opravdu se potvrdilo, že motorka po renovaci nemá proti krásným stavbám šanci. Ale spousta lidí si náš konvoj fotila a nejeden kolemjdoucí zavzpomínal „Helé mámó, to je Pérák! To jsme měli!
Pak byla výstava Motocykel 2015 v Bratislavě, kde se Pérák taky velmi líbil a zakončeno bylo veletrhem veteránů Classic Show 2015 v Brně.
Přesně na Apríla si přijel Axel se zakrytovaným vlekem, který řídil jeho Švýcarský tchán. Sotva jsme se pozdravili, už mi bral Péráka z ruky a jel to hned projet. Po chvíli se vrátil s rohlíkem od ucha k uchu, spokojenej jak blecha. Motorka byla od nás klasicky zajetá s cca 100km na tachometru, bezkontaktní zapalování VaPe podporuje chytání na „drc“ a i jízda s PAvem se dá nazvat pohodlnou. Axel si naložil Péráka se slovy „Musím začít vymýšlet, co uděláme dalšího“ a já věděl, že tohodle borca nevidíme naposledy:-)