První myšlenka se zrodila, s darováním torza Jawy 555 od kamaráda v létě 2013. Torzo čítající jen rám, pár plechů a řidítka z horskýho kola, byl slušný základ. Myslil jsem si, je to jen fechtl, tak co.
Ouha, jako bych těch mopedů lakoval asi málo, protože chybělo snad všechno co chybět mohlo. Takže rychlý pohled na net, pár kliknutí a další vráček za 400kč byl doma. Na rozborce a prvním spasovávání se podílela i moje žena Péťa, bo moped bude vlastně pro ni. (aspoň si to myslí a tak se vším souhlasí bez okolků).
Je konec prázdnin a moped zavrčel, tak nějak na hromadě drží a teď ho čeká chemické odlakování, dovaření prasklin, výroba držáku sedadla a lakování. Protože kovářova kobyla chodí bosa, lakýrnické práce jsem započal během ledna 2014 🙂
S Carotem (náš dvorní malíř a umělec s airbrushem) jsme se domluvili na takovém nostalgickém vzhledu s podzimními motivy. Když na mně vytáhl počítačový návrh, trochu jsem se lekl, ale Carotovi 100% důvěřuju a vím, že by pasklvila do světa nepustil.
Takže jsem moped nalakoval jako každou jinou do krásného červeného jawáckého laku, tu pak přebrousil 1000kou šmirglem (kvůli přilnavosti airbrushe a pak laku) a moped si nahrubo složil, aby měl Carot moped nachystaný na malování. Pak za pomoci několika drátů bylo torzo zavěšeno na dílně a Carot se dal do díla. Zabralo to celkem 3 „noční směny“ ale výsledek stál za to.
Následovalo opatrné rozebrání už uměleckého díla a zafixování malby bezbarvým lakem. Aby byl obrázek výraznější a vhled do laku hlubší, tak se i bezbarvý lak přebrousil, tentokrát 1500kou. Tento cyklus se ještě jednou opakovat a brutální lesk jako blesk byl na světě.
Ať si kdo chce co chce říká, já tam prostě origo výfuk 555 nechci:) Použil jsem betálnej kříž na stupačky z novějšího pionýra a nový replikový chromovaný výfuk. Chromu je na mopedu použito celkově dost – nové ráfky, řidítka, všechny možné páčky a cokoliv je z hliníku je taky brutálně vyleštěno. Prostě leštěnka jak cyp.
Skládání opět probíhalo po nocích, při chystání se na Bohemian Custom Bike na výstavě Motocykl 2014 v Praze. Naštěstí jsme všechno stihli dodělat a už se moped vezl v dodávce směr výstaviště Holešovice. Doufal jsem, že zlepšíme loňské 4té místo, ale když jsem viděl konkurenci a ty fakt luxusní stavby, bylo mi jasné, že jen s „pomalovaným fechtlem“ se nechyteme. A taky že ne. Takže na další rok už zase vymýšlím něco nového, ještě lepšího a hlavně chci už konečně stavbu a ne jenom „jinak nalakovanou motorku“. Na druhou stranu, není důležité vyhrát, ale zúčastnit se a dobře se pobavit. Na ty 4 dny, co jsme s kolegy strávili na výstavišti v Praze, jen tak nezapomene… Byl to luxus.
Díky všem, co se podíleli na stavbě tohoto mopedu:
Fichtl krámek – hlavní dodavatel náhradních a chybějících dílů
Carot – airbrush a design
Tomáš Horák – GO motoru
Malejmíša – vyplejtání kol
MontyJAWA – chromovaná řidítka a drobnosti
Vladimír a Malina 🙂
Díky!