Malý přehled péče, jaké se dostane každé motorce lakované v MotoKenny. Může to mít právě ta Vaše…

Příjem motocyklu

Nejprve je potřeba se dostatečně dopředu domluvit na přijetí zakázky.

Klient  doveze v krabicích rozebranou a  hrubě očištěnou motorku. Díl po díl spolu projdeme, vše si zapíšu – co a jak vyvařit , jaké linky, rozhraní barev, celkový počet dílů, jestli budu pasovat a na co si dát pozor atd…

U takzvaných “plastových” motorek – bavíme se většinou u klasickáých supersportů z devadesátek – spolu projdeme výběr polepů, jejich lepení a co bude a co nebude zalakováno. V ČR je několik velice šikovných výrobců polepů, proto počkejte s koupí polepů na ebay od různých noname prodejců, od kterých chodí polepy ve velmi, velmi špatné kvalitě.

Klidně může dovést i se kterými chcete poradit nebo nasměrovat. Protože jsem motorky mnoho let renovoval rád vám dám tip na osvědčeného dodavatele dílů či služeb.   Primárně se ale soustředím na lakování.

Tryskání a klempíř

Poté poškozené díly (prasklé blatníky, díry po napadení kutilem atd) jdou ke klempíři, tam se vše opraví a spasuje. Důležité – u VŠECH motorek rozlisováváme panty – blatníků a kastlíků.  Tryskání neboli pískování máme vychytáno – kombinací chemické odlaku a následného tryskání pískem se nic nepokroutí ani neztratí a hned po dokončení mám telefonát, že je hotovo, ať si to ještě ten den odvezu ať to nechytne lišku. (po opískování je materiál nejvíc náchylný ke korozi – stačí pouhý dotyk rukou a za hodinu je na tom flek povrchové rzi). Hned jak to máme na dílně, vše jde do espoxidu, případné místa pro klempíře jsou zakryty.  Sváry jsou čisté z obou stran, padne na ně minimum tmelu a nějaký větší ďolík tak se vyklepe co jde a zbytek se vycínuje cínovací náhradou WURTH 2K – Je to moderní metoda cínování, drží to jak šlak, nepraská a díl není během zpracování tepelně namáhán. Ne na každý plech se dá použít jedna technika svařování či letování. Není problém díl opravit také metodou letování stříbrem. Má nižší teplotu tání je vhodné na drobné opravy tenkých plechů.

Spasování a klempíř NENÍ zahrnuto v ceníkové ceně lakování motocyklu – vždy je to velmi individuální. Cena se běžně pohybuje od 500 do 25000 Kč,dle stavu dodaných dílů. Někdy dojede Kývačka, skoro škoda renovovat, kdy se jen rozlisují kastlíky a někdy přijede slepený Pérák z dalších 5ti kousků.  Sice se klempíř zapotí, ale výsledek je vždy 100%. Opravit se dá opravdu téměř všechno, ale pak je důležitá otázka – jestli se vyplatí za např. 3000Kč opravovat dobitý kastlík, když se dá na bazoši sehnat jiný, MNOHEM hezčí za 1000Kč na kterém téměř žádná práce není.

Olepování chromované nádrže provádíme pomocí šablon a rozměrů, které máme poznačené. Ale i tak je každá nádrž olepena ručně, takže počítejte s rozmezím +-2mm. Kdybychom to rozhraní “neprožívali” jako v továrně, tak by to nikdo dneska nekoupil.

Zakrytování chromu je před každým stříkacím úkonem nově přelepeno, včetně hrany pomocí elastické pásky. Před nástřikem plniče je povrch nádrže zdrsněn a nastříkán epoxdidovým základem – pro lepší přilnavost.

Tmelení a plnič

Otryskané a opravené díly se bez vyjímky nastříkají do epoxidového základu Až na ten se následne jemně tmelí. Zase platí pravidlo, že je lepší si připratit za klempíře, než si pak hrát na sochaře. Ono by to stejně časem upadlo. Pak finální plnič – ten se po vytvrdnutí brousí už na čisto, přímo pod lak. Jednak pod vodou, jednak excentrickou bruskou s měkčeným talířem.

Lakování

Motorku lakujeme na etapy, protože se celá do lakovací kabiny nevleze. (jak která) Začíná se díly, co jdou na linkování a mají hnědé vnitřky. Na to používáme základovou barvu,odstínově laděnou podle té originální.

Až na vyjímky byly motocykly JAWA i ČZ lakované “barevně” jen zvenku, kdežto zevniř pro úsporu barev zůstala jen “hnědá základovka”.

Já to lakuji stejně. Někdo jde až tak na hranu, že takové díly zevnitř olepí a pak teprve lakuje barvu na vnější část dílů, aby si vnitřní část “v základovce” nezastříkal vrchní barvou. Co mám informace od starých lakýrníků a  je i jasné, když si procházím různé “uloženkové” díly, tak ve výrobě se s tím prostě vůbec nepárali. Z vnitřních stran jsou na základovce záfuky vrchní barvy kolem hran, ba dokonce i otisky rukavice, jak s díly lakýrník v továrně přidržoval. Já to dělám úplně stejně, jen v porovnání s výsledným povrchem továrního a mého laku je rozdíl. Vy dostanete díl beze smetí, stýkanců v krásném pololesklém laku. Na pololesk jsem přešel kolem roku 2012, kdy mi prostě zrcadlově lesklé JAWY a Čezety vadily. Tak se to prostě nedělalo. Schválně si vemte do ruky nějaký původní díl, umejte jej, trochu vyleštěte a uvidíte tu hrůzu, jak to lezlo z fabriky.

Můj lak je takový kompromis mezi tehdejšími postupy a dnešními materiály. Díky pololesklému povrchu se díl nijak extra nezrcadlí, povrch má hladký a krásně se vyrýsují jeho prolisy a rádiusy.

Hlavně se nebojte, že by to bylo matný, to fakt ne.

Samozřejmostí je zakrytí všech závitů a funkčních otvorů – šetříme Váš čas, víme jak je otravné při renovaci čistit jeden závit za druhým nebo prostor pro ložisko.  Díly lakujeme ve visu na drátech, na blatníky máme speciální držáky. Díky používání lakovací kabiny jsme schopni lakovat ve všech ročních obdobích ve stejné kvalitě a bez nečistot v laku. Pouze v zimě se provoz lakovací kabiny navýší,  protože dosažení optimální teploty + 21 stupňů stojí nemálo energie. Proto je lakování v měsících listopad – březen navýšeno v ceně o 12%.

Ideálně mi zavolejte s čím potřebujete pomoct, pak mi pošlete fotky, ideálně na mejl a tam doladíme odhad ceny a termín dodání dílů ke mě. Přesné nacenění dělám JEN A POUZE, až mám díly v ruce a můžu si je detailně projít. Každý projekt je jinak poškozený nebo nekompletní, proto mějte pochopení, že vám nedovedu u nestandartní zakázky ihned po telefonu říct kolik to bude stát a kdy to bude.

Na ty nejběžnější ČS motorky mám v sekci “pololesklé lakování” orientační tabulku.

Linkování

Pokud si zákazník přeje, provádíme i linky  – linkovačkou s kolečkem, výsledek je luxusní, posuďte z fotek.

Ne vždy je dochované logo na nádrži i po chromování, kdy se mnohdy jeho hloubka téměř ztratí.

Samozřejmostí je ruční vymalování loga na nádrži, jakokoliv barvou, včetně namalování loga na rovný plech či na “odleštěné logo”.

Velké finále

Nakonec je zákazník informován, že jsme hotovi. Předávání probíhá podobně jak na začátku, procházíme díl po dílu, které jsou vyrovnány na jednom místě – pro lepší přehled. Lakované díly před předáním konzervujeme teflonovým voskem. Díky pečlivému spasování se motorka skládá jako puzzle a výsledný vzhled hotového motocyklu je pastva pro oči…. Nezapomeňte, že lakování jen o lakování, ale hlavní je příprava. U nás zaplatíte za to, co dostanete. A to je kvalita.

Těším se na spolupráci. Kenny.

Ceník prací najdete v sekci Lakování