Bře 032010
 

Přátelé a kamarádi,

Po několika dotazech jak nalakovat prase, jsem se rozhodl, že nalakuju jedno u něhož detailně popíšu postup. Nechť je vám tento „seriál“ pouze ukázkou, v žádným případě něříkám, že můj postup je nejlepší, ale praxí ověřený.. Ono totiž co lakoš, to názor.

Takže se pohodlně usaďte, jdeme na to…

Jako první, musíte mít prase, já použil jedno které jsem dostal (už rozložené) na olakování do bílé a světle zelené. Podvozek je v komaxitu. Ten rozepíšu přístě, zde řešíme kastli, nádrž a plech pod sedlo.

Skútr je na dílně, paráda…

Ok, po celkovém ohledání pěkný, ani ne shnilý či potlučený(první dojem) . Takže jako základ všeho je něčím sundat barvu. Ušetřete si nervy i peníze, nekupujte brusné kotouče a nechte to opískovat. Nejlepší cesta jak odtranit lak, odmastit povrch a najít případné praskliny na zavaření.

Já se pustil do pískování u Nás v práci, pískovačka makala na plné obrátky, na dvoře to vypadalo jako na beach volejbalovém hřišti, ale za pár hodin jsem byl hotov. Pokud to máte kam odvést, tak to odvezte, rozumná cena za opískovaní jen Kastle s nádrží a plechsedlem je do 2000kč.

Jakmile to máme opískovaný, tak pokud možno nesahat rukama, ale v rukavicích, bo za chvíli to už chytá lišku od mastnoty z rukou (pot, atd). Takže co nejdřív to stříknout základovkou- fakt to nenechat ve vlhké garáži na to „až se oteplí“ to potom člověk příjde a má z prasete lišku… a celé pískování vyjde vniveč.

Dostáváme se k základovce. Někdo říká že kit jen na holý kov, někdo že až na plnič, já používám obě metody, jelikož na praseti je práce až až tak hned po opískování. Používám speciální dvousložkovej základ, funguje defacto i jako stříkací tmel, ale tam se dostaneme.

Než se dáme plni nadšení tvořivostí do stříkání, musíme zalepit štefty co drží sedlo a do děr se závitama namontovat šroubky, ať při skládání nezavaříme závitník.

Případné praskliny zavaříme nebo necháme zavařit. Prase je z tenkýho plechu, takže vařit na malej proud, potom flexkou rozbrousit.

Dále pořádně ofoukáme vzduchem všechny kouty, schovává se tam písek nebo broky (čím se pískovalo) to pak nevypadá hezky. Na vyfoukávání si vezmeme ochranné brýle, stojej dvacku, lepší než vyndávat bor*el z oka.

Táák, teď máme kastli připravenou na základ, ofoukáno, vše zalepeno. Případné velké nerovnosti vyklepeme. Namýcháme základovku (můžeme použít i obyč, je to levnější, ale je jí menší vrstva a snadněji se člověk probrousí.

Já používám základovku MIPA, stojí to ranec, ředí se to 4:1, při stříkání je to taková hustčí hmota co se sleje, neteče a hezky kryje.

Stříkáme prvně vnitřek všech dílů(opět máme nasazené brýle, uvnitř kastle se barva víří a je to v ořích celkem nepříjemný, ja takhle přišel k slušnýmu zánětu spojivek), stříkáme všude tenké 2 vrstvy v rozmezí 10 min po sobě. Základ necháme chvíli zavadnout (10-20 min) potom OPATRNĚ OTOČÍME a pokračujeme na vnějších plochách.

Základovku necháme schnout alespoň 24 hodin, nejlíp 48. Potom nás čeká noční můra.. překitovat obrousit, překitovat, obrousit… ale o tom si povíme zase příště…

Vaše připomínky a dotazy uvítám na moto.kenny@centrum.cz nebo rovnou sem do komentářů..

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)