Vše začlo v roce 2007 kdy mě o pomoc poprosil úplně neznámý člověk na serveru youtube.com, vzhledem k videu mého prvního renovovaného skútru. Tak slovo dalo slovo, poslal jsem mu nějaké chybějící součástky, poradil co kam namontovat. Tak to trvalo asi půl roku až jednoho dne mi přišel mejl: „Víš ty co? Přijeď mi to zrenovovat“.
Jedná se o skútr Čezeta 502 bez startéru, originální dodaný na počátku šedesátych let do USA. rok výroby 1961, číslo motoru a kastle nemám bohužel zaznamenáno. Renovace proběhla v malebném městečku Tontitown, stát Arkansas..
Byl květen 2008 a já neváhal ani minutu. Když shrnu slet událostí tak jsem nějak odmaturoval, prodal vše co jsem měl a ještě si neco půjčil na cestu za velkou louži. Takže 1. září jsem vystoupil na letišti Fayetwille ve státě Arkansas a dobrodružství mohlo začít.
Když jsem spatřil skútr, nevypadal nijak zle, po bližším ohledání jsem zjistil že ač lak celkem pěkný byl proveden bez jakékoli demontáže podvozku, motoru dokonce i lanek…. verdikt zněl jasně: rozebrat, nalakovat a poskládat. Ještě doplním že jsem se tím na 3 měsíce stal zaměstnancem firmy Machine and cycle (www.customsbymac.com), takže podmínky, spolupracovníci i vybavení naprosto luxusní.
Během jednoho dne byl skutr rozebrán, roztříděn na díly na lak, pozink, chrom atd. Renovace trvala 3 měsíce, protože jsem se úřastnil i jiných projektů. Tento skútr je zatím jediný který jsem viděl s bílým vnitřkem. Proč jsem se tak rozhodl? Teď mě asi zastánci originality zavrhnou, ale chtěl jsem udělat trochu jiné prase než je běžné. Motto „víc chrom, víc veterán“ nezastávám, ale co jsem si tak všiml platí v Americe „víc chrom, víc cool“ takže co šlo je pochromované či pozinkované, veškerý interiér je sněhově bílý, prostor pod sedadlem po otevření zaujme červeným „kobercem“.
Příběh, jak jsem sehnal koberec: V Americe sehnat červenej koberec metr krát metr se ukázalo jako nerealný když jsem opouštěl druhý obchoďák s kobercama ve městě. Jak tak jedu domů u silnice asi třímetrovej Santa Klaus, tak mě to trklo – říkám si: „hošíku ty máš ale krásně červenej kabátek“. Sorry, ale tohle může napadnout zřejmě jedině Čecha. Takže jsem spěchal do dalšího obchoďáku, tentokráte s Vánoční výzdobou a za krásných 11 dolarů jsem koupil krááasnou obří ponožku na hračky, hlavně červené barvy jakou jsem potřeboval. Super kup, Američan nad tím kroutil hlavou a nechápal:)
Lakování – kastle jsem opískoval a v dílně připravil do plniče. Super chlapík jménem Tim mi to pomohl nalakovat u sebe v lakovně (teda spíš taková větší stodola, ale výsledek 100%).
Skládání bylo v pohodě, jen sem musel čekat 2 týdny než mi přiletěly nějaké součástky nutné ke kompletaci, které se ukázaly při demontáži nepoužitelné. (díky montyjawa.cz).
Datum odletu se blížilo a když přišlo co jsem k dokončení potrěboval a byl teprve tak v půlce skládání, mi zbýval už jen týden do odletu. Přes den šichty v servise, přes noc na praseti, ale přece se to podařilo stihnout. Skútr na posledních fotkách ještě postrádá jednu stanu gum na podlaze, boční okrasné lišty a přečalouněné sedadlo. Nyní (prosinec 2009) je již vše dodělané a skútr vzbuzuje pozornost na každé výstavě a srazu kde se ukáže. Byla to moje druhá renovace prasete, teď už dělám na třetím, tentokráte doma, na Moravě(doma je doma).
Napsat komentář