Úno 172012
 
189931_1464122782565_1818377159_855152_3684932_n

Levnější neznamená lepší. U lakování to platí dvojnásob. Malý přehled péče, jaké se dostane každé motorce lakované v MotoKenny. Může to mít právě ta Vaše…

 

 

Příjem motocyklu

Zákazník nám doveze v krabicích rozebranou a  hrubě očištěnou motorku. Díl po díl spolu projdeme, vše se zapíše – co vyvařit , jaké linky, rozhraní barev, celkový počet dílů,na co si dát pozor atd…

Klidně může dovést i díly na chrom, sedlo na čalounění, náboje kol na vypletení nebo dokonce seznam potřebných dílů, ktéré chce objednat. Protože motorky také renovujeme, tak není problém splnit mimo lakovaní i další přání zákazníka.

Tryskání a klempíř

Poté poškozené díly (prasklé blatníky, díry po napadení kutilem atd) jdou ke klempíři, tam se vše opraví a spasuje. Důležité – u VŠECH motorek rozlisováváme panty – blatníků a kastlíků.  Tryskání neboli pískování máme vychytáno – kombinací chemické odlaku a následného tryskání pískem se nic nepokroutí ani neztratí a hned po dokončení mám telefonát, že je hotovo, ať si to ještě ten den odvezu ať to nechytne lišku. (po opískování je materiál nejvíc náchylný ke korozi – stačí pouhý dotyk rukou a za hodinu je na tom flek povrchové rzi). Hned jak to máme na dílně, vše jde do espoxidu, případné místa pro klempíře jsou zakryty.  Sváry jsou čisté z obou stran, padne na ně minimum tmelu a nějaký větší ďolík tak se vyklepe co jde a zbytek se vycínuje – používáme minimum tmelu – ten má po čase tendenci si sedat a následně praskat. Proto cínování. Ne na každý plech se dá použít jedna technika svařování či letování. NOVĚ spolupracujeme s firmou, která letuje i stříbrem, což ocení hlavně majitelé totálních shnilotin, kdy je stříbro jediná možnost opravy materiálu, byť za vyšší cenu.

Spasování a klempíř není zahrnuto v ceníkové ceně lakování motocyklu – vždy je to velmi individuální. Cena se běžně pohybuje od 500 do 15000 Kč,dle stavu dodaných dílů. Někdy dojede Kývačka, skoro škoda renovovat, kdy se jen rozlisují kastlíky a někdy přijede slepený Pérák z dalších 5ti kousků.  Sice se klempíř zapotí, ale výsledek je vždy 100%.

Olepování chromované nádrže provádíme pomocí šablon, vycházejícíh z původních nádrží. Zakrytování chromu je před každým stříkacím úkonem nově přelepeno, včetně hrany pomocí elastické pásky. Před nástřikem plniče je povrch nádrže zdrsněn a nastříkán základem na barevné kovy – pro lepší přilnavost.

Tmelení a plnič

Otryskané a opravené díly se na hrubo vytmelí a dají  do epox. základu a plniče. Na ten se poté dotmelí už jen drobné nerovnosti, které vylezou právě na tom epox. základu. Pak finální plnič – ten se po vytvrdnutí brousí už na čisto, přímo pod lak. Jednak pod vodou, jednak excentrickou bruskou s měkčeným talířem.

Lakování

Motorku lakujeme na etapy, protože se celá do lakovací kabiny nevleze. Začíná se díly, co jdou na linkování a mají hnědé vnitřky. Na to používáme základovou barvu německého výrobce, velmi podobnou té originální. Lakování pololesklého laku zabere více času při lakování (delší dobu provozu lakovací kabiny) a obsahuju příměsi, které navyšují cenu, proto je její cena vyšší než „běžné“ lakování ve vysokém lesku. Aplikujeme optimální počet vrstev, které vytvoří pěkný slitý a hladký povrch bez nerovností. Samozřemostí je zakrytí všech závitů a funkčních otvorů – šetříme Váš čas, víme jak je otravné při renovaci čistit jeden závit za druhým.  Díly lakujeme ve visu na drátech, na blatníky máme speciální držáky. Díky používání lakovací kabiny jsme schopni lakovat ve všech ročních obdobích ve stejné kvalitě a bez nečistot v laku. Pouze v zimě se provoz lakovací kabiny navýší,  protože dosažení optimální teploty + 23 stupňů stojí nemálo energie. Proto je lakování v měsících, kdy je teplota nižší než -5 stupňu, nákladnější o 10%.

Linkování

Pokud si zákazník přeje, provádíme i linky  – linkovačkou s kolečkem, výsledek je luxusní, posuďte z fotek.

Ne vždy je dochované logo na nádrži i po chromování, kdy se mnohdy jeho hloubka téměř ztratí.

Samozřejmostí je ruční vymalování loga na nádrži, jakokoliv barvou, včetně namalování loga na rovný plech či na „odleštěné logo“.

Velké finále

Nakonec je zákazník informován, že jsme hotovi. Předávání probíhá podobně jak na začátku, procházíme díl po dílu, které jsou vyrovnány na jednom místě – pro lepší přehled. Lakované díly před předáním konzervujeme teflonovým voskem. Díky pečlivému spasování se motorka skládá jako puzzle a výsledný vzhled hotového motocyklu je pastva pro oči…. Nezapomeňte, že lakování jen o lakování, ale hlavní je příprava. U nás zaplatíte za to, co dostanete. A to je kvalita.

Těším se na spolupráci. Kenny.


Ceník prací najdete v sekci Lakování